Vastgoed beheer


Vastgoedbeheer Den Haag

SONAR APPARTEMENTEN - Verhuur & Beheer


Vastgoedbeheer voor huiseigenaren in Den Haag 

Als huiseigenaar merkt u dat er heel wat komt kijken bij het verhuren van uw woning(en). Van het vinden van een geschikte huurder, het innen van de maandelijkse huur tot aan het onderhoud van de woning(en). Sonar Appartementen is gespecialiseerd in het verhuren en beheren van woningen in de vrije sector.

Wij kunnen u adviseren op het gebied van:
  • Investeren in vastgoed
  • Rendement
  • Renovaties of klein onderhoud
  • Decoratie
  • Meubileren of stofferen van woningen
Al meer dan 25 jaar weten vele huiseigenaren en (expat)huurders ons te vinden. Uw vastgoed is bij ons in goede handen, want met een team van specialisten is er voor iedere klus iemand te vinden!
  • Optie 1: Bemiddeling (promotie en vinden huurder)
    1. opnemen van uw woning, inclusief foto reportage en pakkende beschrijving in meerdere talen
    2. advies over een geschikte huurprijs
    3. advies over inrichting en inventaris (indien gewenst)
    4. marketing van uw appartement, huis of complete vastgoed portefeuille 
    5. vermelding Pararius en diverse websites gespecialiseerd in Expats
    6. bezichtigingen plannen en uitvoeren met potentiële huurders en uitgebreide screening van huurders
    7. onderhandeling met potentiële huurders (altijd in overleg met uw als eigenaar)
    8. opstellen huurovereenkomsten
    9. samen met u als eigenaar verrichten van een inspectie en opstellen van een inspectierapport (incl. - fotoreportage en inventarislijst) tijdens de “check in”.
    10. kennismaken met de huurder en overdragen contact gegevens. Vanaf de sleuteloverdracht verloopt alle communicatie (vragen en beheer) tussen u en de huurder. Uiteraard zijn wij voor algemene vragen bereikbaar.
  • Optie 2: Professioneel vastgoedbeheer (volledig zorgeloos)

    Het beheren van uw vastgoed omvat naast alle diensten genoemd onder optie 1 een groot pakket aan overige taken waarmee wij u volledig ontzorgen. 


    Administratieve en financiële diensten


    1. bewaken van huurbetalingen en huurachterstanden
    2. verzorgen van aanmaningen en een volledig incassotraject 
    3. verzorgen van jaarlijkse huurindexatie en bijbehorende schriftelijke kennisgeving hiervan
    4. administreren en verrekenen van energieafrekeningen / opnemen van meterstanden
    5. administratief afhandelen van opzeggingen en verlengingen / reminders sturen
    6. bewaken van einddata van aflopende contracten / opzeggingen versturen als er een vaste einddatum is
    7. retourneren van de borg inclusief het verzorgen van alle bijbehorende afrekeningen en het oplossen van ontstane schades, schoonmaak en gebreken. Dit wordt uitgevoerd door ervaren specialisten.
    8. aanspreekpunt voor uw huurder omtrent financiële of administratieve vragen
    9. Puntentelling m.b.t. huisvestingsvergunning
    10. en vele andere zaken op het verzoek van de huiseigenaar.

    Technische diensten


    1. verrichten van een inspectie (incl. inspectierapport + fotoreportage) tijdens de 'check in' en 'check out'
    2. verrichten van inspectie bij klachten/meldingen technische problemen
    3. aanspreekpunt voor uw huurder omtrent technische vragen
    4. offerte aanvraag, opdrachtverstrekking en controle op onderhoud en werkzaamheden
    5. verhelpen technische storingen (van kapotte wasmachine tot de Wifi die niet functioneert)
    6. 24/7 bereikbaar voor huurders bij calamiteiten
    7. huurders informeren met betrekking tot onderhoud en toegang tot de woning
    8. organiseren van het jaarlijks CV, boiler of ventilatie onderhoud
    9. professionele schoonmaak
    10. gebruik van ons portfolio van specialisten en vakmensen
    11. VVE advies en begeleiding (incl. aanspreekpunt voor uw VVE)
    12. renovatie advies en uitvoer
    13. juridische assistentie en advies
    14. advies bij inrichten, aanschaf inventaris en meubilair
    15. en vele andere zaken op het verzoek van de  huiseigenaar.
  • Optie 3: Vastgoedbeheer zonder verhuur

    Heeft u een tweede woning die u gebruikt als vakantieadres, bent u bijvoorbeeld voor werk geregeld in het buitenland of heeft u zelf een huurder gevonden? VVE’s vragen vaak om een sleuteladres voor het geval er calamiteiten zijn en u niet thuis of bereikbaar bent. Ook zonder verhuur regelt het team van Sonar Appartementen met veel expertise het beheer van uw woning. Extra diensten zijn in overleg mogelijk (zie hierboven een lijst van mogelijke diensten).

Kosteloos leegstand beheer (standaard inbegrepen in onze vastgoedbeheer services)

Mocht onverhoopt uw woning tussen 2 verhuren even leeg staan voor renovatie of andere redenen, dan houdt het beheer uiteraard niet op. Wij verzorgen kosteloos het beheer tijdens leegstand. Een contactpersoon bij calamiteiten, een sleuteladres voor onderhoud. Opnemen van meterstanden, post verwijderen en doorsturen, de woning schoon houden voor bezichtigingen e.d.Nieuwe alinea
Neem contact met ons op om een afspraak te maken. Dan kunnen we alle mogelijkheden rustig bespreken en kunt u weloverwogen uw keuze maken. Tarieven zijn geheel vrijblijvend bij ons op te vragen.
Share by: